10 anys Pòdium Matadepera, 2014 - 2024 "Eternitats - Diàleg entre segles"
Aquest any, en referència a la petita eternitat d’una dècada de Pòdium, el guió del Pòdium es titula “Eternitats - diàleg entre segles”, amb els quatre concerts principals: “Sons d’antany” - “El món en moviment” - “Quan el món s’atura…” - “Més enllà de finals”.
Cada una d’aquestes idees s’il·lumina musicalment des del punt de vista d’èpoques diferents i les seves respectives realitats viscudes, explorant així sentiments, inquietuds i sensacions compartides de la humanitat a través dels temps, un diàleg en diferit que fa engrandir el moment del fet musical.
Divendres, 05/07/2024, 19h: Conferència a càrrec de Joan Vives i conversa amb els directors artístics sobre les obres del Pòdium Matadepera 2024 i la seva història al llarg d'una dècada
Diumenge, 07/07/2024,20h:El Pòdium al carrer Concert inaugural a la Plaça del Casal de Cultura, obres a determinar
Dilluns, 08/07/2024,18h i 21h: "Sons d'antany" La música d’aquest concert ens convida a endinsar-nos al passat llunyà, amb obres dels segles XVIII, XIX i XX que evoquen sensacions d’antany a través de sonoritats ancestrals i arcaiques, fins a descriure musicalment el canvi de les èpoques des de l’inici dels temps.
André Jolivet (1905 - 1974), Cinc incantacions per a flauta sola entrellaçat amb Georg Philipp Telemann (1681 - 1767), Fantasia n. 1 en si b major per a violí sol, TWV 40:14
Johannes Brahms (1833 - 1897), Trio per a clarinet, violoncel i piano en la menor, Op. 114
George Crumb (1929 - 2022), “Vox Balaenae” per a flauta elèctrica, violoncel elèctric i piano amplificat
Dimarts, 09/07/2024, 18h i 21h:"El món en moviment" El dinamisme i la direccionalitat són l’enfocament d’aquest segon concert del Pòdium. Com s’expressen en els segles i en les realitats viscudes diferents les constants de moviment i canvi? Les obres del concert hi donen una resposta de segles i estils diferents.
Franz Schubert (1797 - 1828), “Wanderer-Fantasie” per a piano sol en do major, D. 760
Kurt Atterberg (1887 - 1974), Simfonia per a cordes, Op. 53
- Pausa -
Guillaume Connesson (*1970), “Techno Parade” per a flauta, clarinet i piano
Max Bruch (1838 - 1920), Octet per a quatre violins, dues violes, violoncel i contrabaix en si b major, Op. posth.
Dimecres, 10/07/2024, 19h:Pòdium Matadepera NextGen Presentació de joves formacions de música de cambra
Johannes Brahms (1833 - 1897), Sonata en fa menor, Op. 120 n. 1 per a clarinet i piano Jan Badia, Clarinet i Arnau Balcells, piano - L’evolució del Lied alemany, de Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791) a Erich Wolfgang Korngold (1897 - 1957) Duo Florestan: Alba Valdivieso, soprano i Carlos Bujosa, piano
Dijous, 11/07/2024, 18h i 21h:"Quan el món s'atura..." Contrastant amb el concert anterior, la música d’aquest concert, inicialment enèrgica, es va tornant més pausada i atmosfèrica, convidant l’oient a entrar en un estat de reflexió, obert a ser sorprès i transportat.
Erwin Schulhoff (1894 - 1942), Sextet per a dos violins, dues violes i dos violoncels
Charles Ives (1874 - 1954), Largo per a clarinet, violí i piano, Op. 73
György Kurtag (*1926), “Signs, games and messages” (Senyals, jocs i missatges) per a violí, viola i violoncel
- Pausa -
Peteris Vasks (*1946), Quartet per a piano, violí, viola i violoncel
Divendres, 12/07/2024,19h:"Més enllà de finals" Dues obres de gran envergadura, cadascuna d’elles part del patrimoni musical de la humanitat, s’entrellacen en aquest concert per donar una visió de l’eternitat que busca la conciliació entre el fi dels temps i la fe indestructible.
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750), “Variacions Goldberg”, BWV 988, arranjades per a violí, viola i violoncel entrellaçat amb Olivier Messiaen (1908 - 1992), “Quatuor pour la fin du temps” (Quartet per la fi del temps) per a clarinet, violí, violoncel i piano