"Somiant amb les orelles obertes"
L'any passat vam introduir en el Pòdium Internacional Matadepera el concepte de "programa com a guió emocional": l'evolució dels diferents estats d'ànim que ens produeixen les diferents obres i la història molt personal que acaba formant-se a través d'aquestes interaccions emocionals. Aquest any traslladem aquest mateix principi a una situació imaginativa més concreta: els estats anímics que es produeixen al voltant d'una nit plena de somnis.
Dimecres, 01/07/2015, 21h: "La porta a mons fantàstics"
El primer concert "La porta a mons fantàstics" comença amb un estat de consciència despert que s'expressa en el quartet per a piano i cordes en sol menor de Mozart. Ens prepara per entrar en els mons de contes de fades, de prínceps i de fantasia, que ens relaten Schumann, Janacek i Schubert, estimulant la nostra imaginació abans de somiar.
Wolfgang Amadeus Mozart, Quartet per a piano i cordes en sol menor, K. 478
-
Robert Schumann, "Märchenbilder" per a viola i piano, Op. 113
Leoš Janáček, "Pohádka" per a violoncel i piano
Franz Schubert, Fantasia per a piano a quatre mans en fa menor, D. 940
Dijous, 02/07/2015, 22h: "Primera part del somni: Colors i fragàncies"
La primera part del somni, el segon concert de la tetralogia, ens porta a un estat somiador que desdibuixa els sentits. Comencem a escoltar colors i fragàncies, veiem els crisantems de Puccini, el color del temps de Martin i tota una pintura impressionista que ens dibuixa Debussy fins que Falla ens invita a gaudir de la bellesa del sol matinal. La suite de Korngold, però, ens torna al somni amb cinc moviments d'envergadura èpica, plena d'una riquesa d'emocions que ja anticipa l'èxit del compositor com a pare de la música del cinema a Hollywood.
Giacomo Puccini, "Crisantemi" per a quartet de cordes
Frank Martin, "Pavane couleur du temps" per a quintet de cordes
Claude Debussy, Sonata per a flauta, viola i arpa
Manuel de Falla, "Psyché" per a soprano, flauta, violí, viola, violoncel i arpa
-
Erich Wolfgang Korngold, Suite per a piano mà esquerra, dos violins i violoncel, Op. 23
Divendres, 03/07/2015, 22h: "Segona part del somni: Malsons dolços"
Un altre món somiador ens espera en el tercer concert, el món dels malsons, però no dels que en volem despertar quan abans millor sinó dels "malsons dolços", seductors que ens fan tremolar a la vegada que atrapen tota la nostra atenció i imaginació. La flauta solitària de Bach emmarca el camí per l'exotisme colonial de Ravel, la visió apocalíptica d'Scriabin, el dolor de pèrdua de Chausson i les dissonàncies tendres de Schnittke.
Johann Sebastian Bach, Partita per a flauta sola en la menor, BWV 1013, Allemande i Corrente
Maurice Ravel, "Chansons madécasses" per a soprano, flauta, violoncel i piano
Alexander Scriabin, Dos poèmes per a piano sol, Op. 63
Ernest Chausson, "Chanson perpétuelle" per a soprano i quintet amb piano, Op. 37
Alexander Scriabin, "Vers la flamme" per a piano sol, Op. 72
Alfred Schnittke, Trio per a cordes
Johann Sebastian Bach, Partita per a flauta sola en la menor, BWV 1013, Sarabande i Bourrée angloise
Diumenge, 05/07/2015, 20h: "Un dia nou"
Després d'una nit tan emocionant arriba el moment en què sona el despertador i t'adones que arribes tard a l'assaig on hi ha una obra desconeguda al faristol i has de tocar amb companys que no estan gaire preparats... Aquesta situació la va satiritzar Hindemith amb la seva versió de l'obertura de l'Holandès errant de Wagner per a quartet de cordes. El resultat és enginyós i fa venir ganes de riure. L'atmosfera d'"Un dia nou" també és evocada amb les melodies de danses bucòliques de Lutoslawski, la balada senzillament bonica de Salzedo i el trio fresc i ple d'energia d'Ibert. Clourà el Pòdium 2015 una de les obres més estimades de la música de cambra, el sextet no. 1 de Brahms amb les seves belles melodies immortals i el seu caire serè i savi.
Paul Hindemith, "Obertura de "L'holandès errant" de Richard Wagner, com la tocaria una mala orquestreta de balneari
a primera vista a les 7 del matí a la placeta de la font" per a quartet de cordes
Witold Lutosławski, "Bucoliki" per a viola i violoncel
Carlos Salzedo, Ballade Op. 28 per a arpa sola
Jacques Ibert, Trio per a violí, violoncel i arpa
-
Johannes Brahms, Sextet per a dos violins, dues violes i dos violoncels no. 1 en si bemoll major, Op. 18
➥ Els músics
L'any passat vam introduir en el Pòdium Internacional Matadepera el concepte de "programa com a guió emocional": l'evolució dels diferents estats d'ànim que ens produeixen les diferents obres i la història molt personal que acaba formant-se a través d'aquestes interaccions emocionals. Aquest any traslladem aquest mateix principi a una situació imaginativa més concreta: els estats anímics que es produeixen al voltant d'una nit plena de somnis.
Dimecres, 01/07/2015, 21h: "La porta a mons fantàstics"
El primer concert "La porta a mons fantàstics" comença amb un estat de consciència despert que s'expressa en el quartet per a piano i cordes en sol menor de Mozart. Ens prepara per entrar en els mons de contes de fades, de prínceps i de fantasia, que ens relaten Schumann, Janacek i Schubert, estimulant la nostra imaginació abans de somiar.
Wolfgang Amadeus Mozart, Quartet per a piano i cordes en sol menor, K. 478
-
Robert Schumann, "Märchenbilder" per a viola i piano, Op. 113
Leoš Janáček, "Pohádka" per a violoncel i piano
Franz Schubert, Fantasia per a piano a quatre mans en fa menor, D. 940
Dijous, 02/07/2015, 22h: "Primera part del somni: Colors i fragàncies"
La primera part del somni, el segon concert de la tetralogia, ens porta a un estat somiador que desdibuixa els sentits. Comencem a escoltar colors i fragàncies, veiem els crisantems de Puccini, el color del temps de Martin i tota una pintura impressionista que ens dibuixa Debussy fins que Falla ens invita a gaudir de la bellesa del sol matinal. La suite de Korngold, però, ens torna al somni amb cinc moviments d'envergadura èpica, plena d'una riquesa d'emocions que ja anticipa l'èxit del compositor com a pare de la música del cinema a Hollywood.
Giacomo Puccini, "Crisantemi" per a quartet de cordes
Frank Martin, "Pavane couleur du temps" per a quintet de cordes
Claude Debussy, Sonata per a flauta, viola i arpa
Manuel de Falla, "Psyché" per a soprano, flauta, violí, viola, violoncel i arpa
-
Erich Wolfgang Korngold, Suite per a piano mà esquerra, dos violins i violoncel, Op. 23
Divendres, 03/07/2015, 22h: "Segona part del somni: Malsons dolços"
Un altre món somiador ens espera en el tercer concert, el món dels malsons, però no dels que en volem despertar quan abans millor sinó dels "malsons dolços", seductors que ens fan tremolar a la vegada que atrapen tota la nostra atenció i imaginació. La flauta solitària de Bach emmarca el camí per l'exotisme colonial de Ravel, la visió apocalíptica d'Scriabin, el dolor de pèrdua de Chausson i les dissonàncies tendres de Schnittke.
Johann Sebastian Bach, Partita per a flauta sola en la menor, BWV 1013, Allemande i Corrente
Maurice Ravel, "Chansons madécasses" per a soprano, flauta, violoncel i piano
Alexander Scriabin, Dos poèmes per a piano sol, Op. 63
Ernest Chausson, "Chanson perpétuelle" per a soprano i quintet amb piano, Op. 37
Alexander Scriabin, "Vers la flamme" per a piano sol, Op. 72
Alfred Schnittke, Trio per a cordes
Johann Sebastian Bach, Partita per a flauta sola en la menor, BWV 1013, Sarabande i Bourrée angloise
Diumenge, 05/07/2015, 20h: "Un dia nou"
Després d'una nit tan emocionant arriba el moment en què sona el despertador i t'adones que arribes tard a l'assaig on hi ha una obra desconeguda al faristol i has de tocar amb companys que no estan gaire preparats... Aquesta situació la va satiritzar Hindemith amb la seva versió de l'obertura de l'Holandès errant de Wagner per a quartet de cordes. El resultat és enginyós i fa venir ganes de riure. L'atmosfera d'"Un dia nou" també és evocada amb les melodies de danses bucòliques de Lutoslawski, la balada senzillament bonica de Salzedo i el trio fresc i ple d'energia d'Ibert. Clourà el Pòdium 2015 una de les obres més estimades de la música de cambra, el sextet no. 1 de Brahms amb les seves belles melodies immortals i el seu caire serè i savi.
Paul Hindemith, "Obertura de "L'holandès errant" de Richard Wagner, com la tocaria una mala orquestreta de balneari
a primera vista a les 7 del matí a la placeta de la font" per a quartet de cordes
Witold Lutosławski, "Bucoliki" per a viola i violoncel
Carlos Salzedo, Ballade Op. 28 per a arpa sola
Jacques Ibert, Trio per a violí, violoncel i arpa
-
Johannes Brahms, Sextet per a dos violins, dues violes i dos violoncels no. 1 en si bemoll major, Op. 18
➥ Els músics