Com a pianista passes moltes hores sola, estudiant a casa i actuant a l'escenari. Com es distingeix la feina intensiva d'un festival amb formacions de cambra amb el dia a dia d'una pianista? M’agrada molt participant en festivals de música de cambra ja que poder compartir idees musicals i treballar conjuntament amb altres músics és molt enriquidor, especialment per a un pianista, ja que es passa moltes hores sol amb el seu instrument. Per una altre banda el treball intensiu durant el Festival és un repte molt atractiu per a mi ja que en molt poc temps es monten varies obres del repertori cambrístic i durant aquells dies cadascú intenta aportar lo millor de si mateix. Què és el que fa Matadepera una població propícia per a un projecte com el Pòdium Internacional? Doncs hi han moltes raons i en destacaria un parell: crec que és molt important que Matadepera compti amb una gran tradició musical, ja fa més de trenta anys que cada estiu té lloc el Festival Internacional de Música de Matadepera. Em sembla que el públic matadeperenc està acostumat a concerts d’alt nivell i a la vegada està obert a noves propostes musicals. També és de gran ajuda que des de l’Ajuntament es promogui la cultura, i en aquest cas, la música. I per últim destacaria el fet que Matadepera compti amb una sala molt adecuada per a concerts de música clàssica com és la Sala d’Actes del Casal de Cultura. El Pòdium Internacional Matadepera és un dels teus darrers projectes, quins altres projectes prepares? Estic preparant les tres últimes sonates de Franz Schubert per tocarles en diversos Festivals al agost, a Calella de Palafrugel, Moià i a la Schubertíada de Vilabertran. Aquestes tres obres composades l’últim any de la vida de Schubert son d’una gran trascendència musical i em fa molta il·lusió tocar-les totes tres en el mateix concert ja que comparteixen molts elements estructurals i melòdics i d’alguna manera es complementen entre elles. Katia Michel, piano
1 Comentari
|