El mon freelance de la música "clàssica" de Berlín és únic a tota Europa. Què és el que t'agrada més d'ell? A Berlin aquest mon s'ha pogut desenvolupar especialment en l'àmbit de la música contemporànea i de la música antiga. És una llástima que el repertori de l'època clàssico-romàntica continuï sota el monopoli dels músics de les grans orquestres. Una de les ventatges d'aquest ambient freelance berlinès és la flexibilitat dels conjunts, la seva energia creativa i la seva proximitat al públic. Berlín s'ha fet molt atractiu per als músics autònoms en els últims 20 anys per la seva situació econòmica. Encara és possible viure-hi amb menys recursos econòmics que en altres ciutats europees. Així, els artistes poden tenir la perspectiva de viure gràcies al seu art. S'ha creat el seu propi públic jove, cosa que pot conduir a obrir moltes portes. Amb el Zafraan Ensemble sempre esteu buscant música i formats de concert nous. Què es lo important d'això per a vosaltres? Què és el que distingeix un concert encertat? Partim sempre del desig de posar en escena una peça concreta, al voltant de la qual es va formant un programa, es busca el lloc apropiat, arribant a vegades a una presentació relativament clàssica o a un format en el que la interacció amb el públic queda en primer pla. Sovint incloem altres arts com pintura, dansa i poesia. Enlloc d'una tercera pregunta, m'agradaria més posar-li jo preguntes al públic! Quan i com voleu escoltar música i quina música voleu escoltar? Realment voleu escoltar sempre música per tot arreu: a les botigues, als pàrquings, fins i tot als lavabos? No perdem les ganes i la capacitat d'escoltar una cosa de veritat? Voleu poder escollir la música que escolteu o preferiu sempre els mateixos clàssics coneguts o els hits de la música pop? La música que us toca l'alma sempre deu ser forta, amb grans orquestres o amplificació electrònica, o també pot ser una música més íntima? Crec que la música pot ser un goig dels sentits i a vegades de l'intel·lect també. La música ens pot ajudar a adonar-nos del que significa "viure" i no només "sobreviure". Emmanuelle Bernard, viola Schichtung from Martin Hiendl on Vimeo.
1 Comentari
|