Música de cambra amb quartet de corda i veu és una formació poc habitual. Què és el que més t'agrada d'aquesta combinació? Per què creus que no hi ha un repertori original més ampli? Crec que els recursos expressius poden ser interessants i engrescadors. Aquest tipus de formació obre un ventall de possibilitats diferents al que generalment es coneix: veu i piano, veu i arpa, veu i guitarra... o Lieder orquestrals. L’època daurada del Lied és el Romanticisme i la majoria són originalment per a veu i piano. Tot i que en menor nombre, també hi ha Lieder escrits per altres formacions: Schubert, Spohr, Beethoven... Aquest tipus de repertori és més ampli i força variat si anem més enllà del Romanticisme germànic: Ravel, Falla, Chausson, Gerhard, Petr Eben... Quines obres interpretaràs al Pòdium? Interpretarem els „Sechs Gesänge op. 107“ de Schumann i “…oder soll es Tod bedeuten?” de Mendelssohn en dos concerts. Les dues obres són arranjaments d’Aribert Reimann per a soprano i quartet de corda respectant les melodies i harmonies originals. Els Lieder de Schumann, al primer concert, formen un cicle tradicional i tenen acompanyament de quartet de corda enlloc de piano. Els Mendelssohn, són el material base per fer una obra nova: els Lieder, a més a més d’estar arranjats per a quartet de corda i veu, estan units per interludis escrits per Reimann. Havent actuat en els grans escenaris d'Europa, com et sents quan actues tan a prop de casa? Els escenaris tenen una importància relativa si pensem que la música la fan les persones i no els llocs. El que sí que és important és que el marc afavoreixi la comunicació entre els intèrprets i l’oient, tant si és lluny com a prop de casa. Elena Copons, soprano
1 Comentari
|